Poptávka

Desatero pravidel, jak postupovat, když Vám hrozí, že s přechodem na DVB-T2 přijdete o signál

13.12.2019

Největší technologická změna v televizním vysílání byla odstartována 27.11. 2019. Její konec, tedy definitivní vypnutí DVB-T na celém území České republiky, nastane v červnu 2020. Pro lepší orientaci v problematice Vám odpovídáme na nejčastější otázky týkající se přechodu na DVB-T2.


Bydlím v Praze. Které termíny přepnutí na DVB-T2 se mě týkají?
Spuštění DVB-T2 u programů České televize pro ty, kteří přijímají signál z vysílačů Cukrák a Žižkov, už nastal 27.11.2019. Původně to vypadalo, že 8.1. 2020 nastane v Praze opravdu kritická situace. V případě komerčních stanic totiž nebylo, jako tomu bylo v případě programů České televize, stanoveno přechodové období. Nová informace z Českých Radiokomunikací je však pro všechny příznivá. I v případě těchto multiplexů je stanoveno přechodové období po dobu tří týdnů, což je dostatečný čas pro přeladění antén na nové kmitočty. 

Termíny přechodů na DVB-T2 v Praze

Multiplex 1

Multiplex 2

Multiplex 3

Multiplex 4

TV signál přijímáme ze společné televizní antény (STA). Potřebujeme úpravu STA před přepnutím na DVB-T2?
Ano, před vypnutím potřebujete úpravu, tj. přeladění STA. Přeladění antény můžete objednávat jak přes náš telefonní kontakt +420 274 020 222 nebo mailovou adresu info@promsat.cz, tak přes poptávkový formulář.

Kdo má oprávnění objednat službu přeladění společné TV antény? 
Oprávnění jednat za objekt má vlastník, pověřený člen výboru nebo pověřený správce.  

Máme uzavřenou servisní smlouvu se společností PROMSAT CZ. Musíme objednávat přeladění STA nebo nás navštívíte i bez objednávky? Na koho se můžu obrátit, abych zjistil termín návštěvy technika?
V případě, že máte uzavřenou servisní smlouvu, jste zařazeni do našeho harmonogramu ladění STA. Konkrétní termíny budeme komunikovat s oprávněnými zástupci jednotlivých objektů, kterým doporučujeme, aby nám s ohledem na hladký průběh zaslali aktuální kontaktní údaje. V případě jakýchkoliv dotazů nás kontaktujte na telefonním čísle +420 274 020 222, mailové adrese info@promsat.cz nebo přes poptávkový formulář.

Správu STA nám zajišťuje jiná společnost, ale mají plné termíny. Můžu přeladění STA objednat u PROMSAT CZ a potřebuji k tomu mít uzavřenou servisní smlouvu? 
Uzavřenou servisní smlouvu nepotřebujete, stačí provést objednávku této služby přes náš telefonní kontakt +420 274 020 222, mailovou adresu info@promsat.cz nebo přes poptávkový formulář. Přednostně však řešíme přeladění STA u klientů, kteří mají se společností PROMSAT CZ uzavřenou servisní smlouvu na správu STA.

Jak mám postupovat, když termín návštěvy technika pro přeladění STA mám stanovený až po
8. 1. 2020?

Vyčkejte, až k Vám přijde technik, který STA přeladí. Po přeladění antény pak musíte znovu naladit Váš televizní přijímač, který musí splňovat požadavky pro příjem signálu ve standardu DVB-T2 nebo musí být připojený na nový set-top box. 

Někde jsem četl/a, že mi stačí pouze přeladit přijímač ze stávajícího kanálu na nový. Platí tato informace i pro mě, když přijímám signál přes STA?
Ano, ale toto platí pouze po omezenou dobu, tedy v tzv. přechodovém období, kdy fungují jak stávající kanály, tak přechodové multiplexy. Po ukončení tohoto přechodového období, budou vysílání přechodových multiplexů ukončena a o signál byste přišli. Proto je třeba, aby došlo v přechodovém období k přeladění STA na nové kmitočty. Následně musíte opět své televizní přijímače přeladit
na nové kanály, které uvádíme v tabulkách u prvního dotazu. 

Musím si zakoupit televizi s příjmem signálu DVB-T2 nebo nový set-top box, když přijímám signál ze společné televizní antény?
Ano, v případě, že přijímáte signál přes anténu, musíte mít zařízení pro příjem DVB-T2, tedy set-top box nebo televizor s příjmem signálu ve standardu DVB-T2.

Zakoupil jsem televizi/set-top box s příjmem signálu DVB-T2, ale programy mně stejně nejdou naladit.
Tato situace může mít více příčin. Buď je problém na Vašem domácím zařízení, nebo nemáte upravenou společnou televizní anténu. V případě, že chcete pomoci, kontaktujte nás na telefonním čísle +420 274 020 222, mailové adrese info@promsat.cz, nebo přes poptávkový formulář.

Po přeladění/úpravě STA v okolních bytech vše funguje, u mě příjem nefunguje.
V takovém případě bude chyba zřejmě u Vás doma, případně na přívodu signálu do Vašeho bytu. V případě, že chcete pomoci, kontaktujte nás na telefonním čísle +420 274 020 222, mailové adrese info@promsat.cz, nebo přes poptávkový formulář.

Preferujete přímý kontakt?